Tillbaka till Kontakt

Ekonomisk förvaltning

Från 1 Juli 2023 är det Delagott som är vår ekonomiska förvaltare. Det finns ett flertal sätt att kontakta dem på:

Kundportalen

Här är en länk till formuläret för felanmälan: https://delagott.sumsys.se/forms/default.aspx?WK=E3E42FSTPIQXDAG
 

 Telefon
08-331210 

Telefontiden för att prata med huvudkontoret är mån-fre kl 8:30-16 (lunchstängt 11:30-12:30)

All övrig tid så går samtalet till Delagotts svarsservice som kan hjälpa till med att göra en felanmälan eller ta ett meddelande så ringer de på kontoret upp så fort de har möjlighet. Det går alltså att ringa detta nummer dygnet runt.

E-post

Det går även alltid bra att mejla till info@delagott.se eller felanmalan@delagott.se.
 

Delagott ansvarar bland annat för avstämning och redovisning av månadsavgifter, lägenhetshyror, lokalhyror och hyra för extra förråd. Har du exempelvis fått en påminnelse på en betalning kontaktar du dem direkt. Delagott hjälper även föreningen med kontraktsförvaring, fakturahantering, fakturabetalning, budgetarbete mm.

Med Autogiro säkerställer du att din betalning inte blir försenad. Om du önskar ansluta tjänsten Autogiro för betalning av din månadsavgift eller hyra, alternativt ställa om till e-faktura eller i övrigt ändra hur avisering ska ske, kan du göra det via din internetbank (ange namnet på vår förening i sökfältet) alternativt kontakta Delagott.

E-faktura är också möjligt, man anmäler hos sin bank och söker efter Delagott Real Estate AB..

Delagott sköter också föreningens register över panträtter (”Lägenhetsregistret”). Det är Delagott du ska kontakta om du tar upp nytt eller ytterligare lån på din lägenhet. Vid försäljning behöver mäklaren ett utdrag från Lägenhetsregistret. Du skickar informationen direkt till Delagott. Ange föreningens namn och referensnummer. Vänligen notera att föreningen tar ut en pantsättningsavgift (se Stadgarna) varje gång du tar upp ett nytt lån med din lägenhet som säkerhet.