Sommaruppehåll med hämtning av grovsopor

Nästa hämtning är bokat till måndagen 3 augusti.

Information från styrelsemötet 23 juni -15

– Projekt takrenovering: styrelsen har slutit avtal med Yttermans. De kommer snarast börja arbetet på taket då de ska invertera takets status under ytskiktet. Byggherre (projektledare) blir Anders Hedén, Projektkraft och partners.
– Projekt gruppbostaden: anbud har inkommit från arkitektbyrå.
– Fastighetsskötsel: lekplatsbesiktning på båda gårdarna har genomförts och anmärkningar kommer åtgärdas under sommaren. Offertarbete pågår för rengöring av sopnedkasten i trapphusen.
– Fastighetsförbättring: iordningsställa ett cykelrum mellan 15A och B.
– Arbetet med att förnya våra stadgar har påbörjats.
– Medlemmar: vi välkomnar nya medlemmar som kommer flytta in i 17A och 17D.

Underlag för stämmorna 2014

Det har inkommit förfrågan att få se röstlängd och fullmakt från föreningsstämma samt extrastämmorna i augusti och november 2014. Underlagen finns tillgängliga för den som vill se dem vid nästa styrelsemöte som är tisdagen 23 juni. Om inte det datumet fungerar går det förstås att boka en tid med någon i styrelsen.

Öppet hus igen!

Styrelsen finns i föreningslokalen nu på söndag 7 juni kl. 17.30-19.00. Välkommen förbi för att träffa styrelsen eller andra boenden i föreningen, för att ställa frågor eller ventilera en idé. Vi fixar så det finns kaffe och thé!

Sista hämtning av grovsopor före sommaruppehåll är nu på måndag 1 juni kl. 18.00-18.30

Nästa tillfälle är bokat till 3 augusti.
Grovsoporna lämnas till personalen vid grovsopbilen. Var vänlig och ställ inte dit sopor i förväg eller efter att sopbilen kört iväg.

Sortera enligt följande kategorier så går det smidigare:
BRÄNNBART, TRÄ, OBRÄNNBART, ELAVFALL, METALL och GLÖDLAMPOR

Sopbilen tar INTE emot:

  • Hushållsavfall – slängs förpackat i sopnedkasten.
  • Miljöfarligt avfall – målarfärg, lösningsmedel och asbest – lämnas till miljöstation.
  • Alla former av byggavfall – som härstammar från renovering av lägenhet – ska varje boende själv ta ansvar för att lämna till återvinningscentral.
  • Vitvaror – kyl/frys/spis/diskmaskin, sanitetsporslin och badkar – varje boende har eget ansvar att lämna till återvinningscentral.
  • Återvinningsbart material som kan läggas i kommunens gröna behållare – glas, kartong, metall, plast och tidningar.
  • Kläder – slängs förpackat i sopnedkasten. Är de hela kan de lämnas till t ex Stadsmissionen på Hagagatan.

Ladda mer