Information från styrelsemötet 24-03-12

  • Arbetet med bokslutet och årsredovisningen pågår. Diskussioner kring momsredovisningen från förra förvaltaren.
  • Motion har inkommit om att ha postboxar i varje trappuppgång.
  • Undersöker vad det finns på marknaden kring appar som kan fungera väl i en BRF. Vi har tidigare testat BoAppa men det finns fler alternativ.
  • 88 svar har kommit in på IT-enkäten som nu ska sammanställas.
  • Vi anser inte att vi just nu ska ersätta trasiga informationstavlor innan vi vet hur vi vill ha det långsiktigt.
    • Beslutas att flytta den i 15 C så att det blir lättillgänglig i den övre porten utanför dörren till tvättstugan.
    • Beslutas också att öppna upp port 17N så att den tavlan blir tillgänglig för alla medlemmar. I den befintliga lösning vi har kan vi inte få till skärmar som går att scrolla på, den funktionen slutade fungera för några år sedan och är inte tillgänglig på nya skärmar heller.
  • Ett par medlemmars access till gymmet har stängts av under mars pga 6 outnyttjade pass var under tidigare månad. De har informerats.
  • Både roddmaskin och cykel i gymmet reparerades under februari och allt ska nu vara i fungerande skick. Vi har bytt lösning/leverantör för gymmet och vi hoppas kunna få saker reparerade snabbare nu.
  • Förskolan har påpekat problem med ventilationen, undersöks via Delagott. Tidigare utredning i höstas visade inga fel.
  • Dialog med BRF Almen kring att dela på kostnader. De är också inbjudna till festen i vår.
  • Vi tittar på att ha ytterligare någon leverantör av paketboxar på avsatsen ner mot Hagagatan
  • Trappan ner mot Hagagatan har besiktigats efter reparationen och det ser ut som om vi inte kommer behöva göra något ytterligare på ett antal år
  • Vi tittar på offerter för städningen inför eventuellt nytt avtal