Från 1 januari 2022 är det Storholmen som är vår ekonomiska förvaltare. Det finns ett flertal sätt att kontakta dem på:
Kundportalen
Via kundportalen DWOQ kan du skapa ärenden hos Storholmen:
www.dwoqdirect.se
Telefon
08-520 252 00 (vardagar 07-21)
E-post
info@dwoqdirect.se
Storholmen ansvarar bland annat för avstämning och redovisning av månadsavgifter, lägenhetshyror, lokalhyror och hyra för extra förråd. Har du exempelvis fått en påminnelse på en betalning kontaktar du dem direkt. Storholmen hjälper även föreningen med kontraktsförvaring, fakturahantering, fakturabetalning, budgetarbete mm.
Med Autogiro säkerställer du att din betalning inte blir försenad. Om du önskar ansluta tjänsten Autogiro för betalning av din månadsavgift eller hyra, alternativt ställa om till e-faktura eller i övrigt ändra hur avisering ska ske, kan du göra det via din internetbank (ange namnet på vår förening i sökfältet) alternativt kontakta Storholmen.
Storholmen sköter också föreningens register över panträtter (”Lägenhetsregistret”). Det är Storholmen du ska kontakta om du tar upp nytt eller ytterligare lån på din lägenhet. Vid försäljning behöver mäklaren ett utdrag från Lägenhetsregistret. Du skickar informationen direkt till Storholmen. Ange föreningens namn och referensnummer. Vänligen notera att föreningen tar ut en pantsättningsavgift (se Stadgarna) varje gång du tar upp ett nytt lån med din lägenhet som säkerhet.