ComHem rapporterar att de har gjort en förändring i sitt nät strax före lunchtid idag, och att denna ändring ska lösa de problem vi har haft med att vissa tappar nätverksanslutningen emellanåt. Vi hoppas verkligen att detta är en varaktig lösning och att vi ska slippa fler problem. Om någon ändå upplever problem ber vi er att höra av er till comhem@riddaren24.se. Ange kundnummer hos ComHem och/eller Mac-adress till ert modem (kundnummer räcker dock, så om ni inte vet hur ni hittar Mac-adressen går det bra ändå), och gärna kontaktuppgifter för ComHem att kontakta er för felsökning.
Det vore även värdefullt om de som tidigare har haft problem med instabil uppkoppling kan bekräfta om stabiliteten har förbättrats.
Vissa har också rapporterat att de inte kommer upp i den utlovade hastigheten. Dessa rapporter är också värdefulla. Har ni fortfarande för låg hastighet, se till att göra en mätning med www.bredbandskollen.se eller motsvarande, och bifoga resultatet. Om ni har möjlighet att göra mätningen via en dator ansluten med sladd är det bättre än att mäta via Wifi, eftersom det utesluter Wifi som felkälla. Om ni mäter via Wifi, se till att vara nära routern.