Information från Styrelsemötet 20-04-22

  • Ekonomin ser än så länge bra ut.
  • Möjliga alternativ för stämman:
    • Alt 1. I kyrkan, max 50 personer
    • Alt 2. Utomhus 15-gården
    • Alt 3. Ajournera stämman
    • Poströstning möjlig? Behöver vara tydligt hur det ska gå till
    • Förtydliga att endast en representant från varje hushåll deltar fysiskt
  • Årsredovisningen för 2019 har lagts upp på hemsidan.
  • Beslutar att RBEkonomi i stämmo-utskicket också skickar ut årsredovisningen då vi inte kan räkna med att så många kommer fysiskt på årsmötet
  • Tre motioner har kommit in till stämman
  • Vitvaruleverantörsavtalet har upphört; offerter tas in för nytt avtal
  • Beslutas att i detta skede inte byta till iLoq-lås på portarna, kan bli aktuellt för budgeten nästa år
  • Till hösten planeras nya pelare till sopsystemet för matavfall
  • Allt klart kring OVK
  • Det praktiska kring snickarlokalen börjar bli klart; gå ut med intressanmälan för att få till en grupp som tittar på inredning och formerna för hur vi driver det
  • Ettårsavtal för utökad parkeringsrondering på torget, för att se om vi kan få bukt med den ökade långa parkeringen
  • Möte i början av maj angående garantiåtgärderna för fönsterprojektet
  • Nya dörrar ska monteras på skyddsrumsförråden
  • Ser ut som att vi kan vänta till 2021/2022 för att åtgärda avloppsstammarna i källaren
  • Hissprojektet går enligt budget och plan
  • Beslut att anta det uppdaterade anbudet från Com Hem. Tydlig information om bakgrunden till det att sättas upp på tavlorna.
  • Renoveringen av 17-gården: behöver åtgärda fallet och upprätta vertikalritning, viss merkostnad men fortfarande inom budget
  • 15-gården: Enkät har samlats in och projektgruppen har sammanställt
  • Torget: Möte har hållts med den projektgrupp som bildats
  • Tydligare skyltar för kameraövervakning har kommit upp
  • Intresse har kommit in för att glasa in balkonerna högst upp, bygglov krävs.
  • Eventuella skattekonsekvenser för terrasser utredd (inga olagliga skattekonsekvenser med dagens upplägg)
  • Hyresförhandlingarna fortsätter
  • Då anbuden för övernattningslokal och bastu/relax i kombination överstiger budgeten beslutas att vi gör i ordning bastun först och övernattningslokalen troligtvis blir föremål för nästa års budget.
  • Öppet hus ställs in också i maj pga rådande Corona-situation.
  • Beslutas att anta inkommet anbud för Energikartläggning
  • Det har börjat ställas många barnvagnar och cyklar i trappuppgångarna vilket inte är OK ur brandskyddssynpunkt; inlägg på bloggen om detta.
  • Vi hälsar nya medlemmar välkomna i 17 H!